Zadbaj o widoczność swojego sklepu internetowego w wynikach
wyszukiwania.
Shoper to platforma e-commerce, która działa w modelu SaaS (Software as a Service). Właściciele sklepów mogą więc stworzyć swój sklep szybko, pomijając tym samym żmudny proces projektowania i tworzenia. To jedno z najpopularniejszych rozwiązań dedykowanych do handlu detalicznego. Shoper wielokrotnie otrzymał nagrodę za najlepszą platformę sklepową, dlatego wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług właśnie tej firmy.
Najczęściej współpracę podejmują małe lub średnie przedsiębiorstwa, które nie mają potrzeby tworzenia swojego indywidualnego oprogramowania pod projekt. Platforma umożliwia kompleksową obsługę sklepu internetowego – od złożenia, aż po realizację zamówienia przez klienta. Sama platforma jest intuicyjna, a uruchomienie nowego sklepu, nie zajmuje wiele czasu.
Użytkownik ma możliwość wygodnego zarządzania sklepem i jego asortymentem (m.in. kategoryzację i import produktów z pliku, różne wersje językowe, wyszukiwarkę produktową, dwuskładnikową weryfikację użytkowników) oraz możliwość zadbania o sprzedaż i marketing. Sklep ma także opcję integracji z systemami płatności, dostawców czy platform sprzedażowych i marketplace. Dodatkowo Shoper dba o odpowiedni poziom bezpieczeństwa oraz oferuje pomoc techniczną i dostęp do bazy wiedzy, dla tych, którzy chcą samodzielnie prowadzić swój biznes online.
Dużą zaletą systemu SaaS jest to, że sklepu nie trzeba tworzyć od zera ani znać się na jego prowadzeniu od strony technicznej, czy też osobno płacić za serwer. Nie ma potrzeby martwić się bezpieczeństwem, aktualizacją PHP czy też innymi aktualizacjami. Równie prosta jest konfiguracja.
Ponadto, oprogramowanie, które w przypadku Shopera działa na skórkach, pozwala na dopasowanie wyglądu (w tym grafiki) do urządzeń mobilnych, edycję szablonu, prowadzenie bloga, umieszczenie stron z informacjami. Oferuje także gotowe szablony wiadomości ze statusem zamówienia wysyłane do klientów.
Sklep internetowy to obecnie najpopularniejsza forma prowadzenia handlu w sieci. Wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się właśnie na tę platformę ze względu na szerokie możliwości personalizacji, a także przejrzysty panel i wsparcie specjalistów. Opcja dodania 50 000 produktów daje możliwość rozwoju małych i średnich biznesów. Dostęp do wielu szablonów pozwala całkowicie spersonalizować layout- doceniają to firmy, które chcą się wyróżnić na tle konkurencji. Z powodzeniem mogą z niego korzystać zarówno przedsiębiorcy, którzy chcą sprzedawać w kraju, jak i ci mający klientów za granicą. Znacznie ułatwia to opcja przetłumaczenia strony, a także integracja z najpopularniejszymi dostawcami płatności (m.in. przelewy24.pl, Blue Media, PayU, PayPal) oraz firmami kurierskimi (InPost, DPD, DHL, Poczta Polska). Dużą zaletą Shopera jest również opcja połączenia sklepu z systemami księgowo – magazynowymi. Z pomocą odpowiedniej wtyczki można zintegrować stronę z oprogramowaniem ERP, jak Comarch Optima, WF-MAG czy Subiekt, co znacząco ułatwia fakturowanie.
Proces zakładania sklepu jest intuicyjny – wystarczy wejść na stronę Shopera, wpisać swój adres e-mail i skorzystać z wersji próbnej. Należy uzupełnić wszystkie dane, a następnie przejść do panelu administracyjnego. Na maila i podany numer telefonu przyjdzie wiadomość z loginem i hasłem, które pozwolą zalogować się do panelu administracyjnego. Warto wiedzieć, że hosting oraz ochronę Anty-DDoS masz już w cenie. Kolejnym krokiem jest uzupełnienie katalogu produktów, a także dopracowanie szablonu i jego wizualne spersonalizowanie.
Zarówno w przypadku nowych biznesów, jak i tych dłużej działających na rynku ważną rolę będzie pełnić pozycjonowanie Shoper. Im wyższa pozycja w Google, tym większa szansa, że klient znajdzie Twoje produkty. Warto więc wykonać odpowiednie działania, które pozwolą poprawić wyniki wyszukiwania.
Bezpłatna wycena
Pozycjonowanie strony w Internecie wymaga kompleksowego podejścia i czasu. Na efekty najczęściej trzeba poczekać, ale warto wdrażać kluczowe działania od początku prowadzenia biznesu. Zanim przejdziesz do konkretnych działań, należy wykonać audyt SEO strony www. Pozwoli to zidentyfikować błędy. Warto je w pierwszej kolejności usunąć, a następnie opracować odpowiednią strategię rozwoju SEO sklepu. Odpowiednia hierarchia kategorii, zoptymalizowana szybkość strony, czy meta tagi to początek prac, które wpływają na efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego Shoper.
Podstawowe kroki, które można wykonać samodzielnie wpływają pozytywnie na pozycjonowanie sklepu Shoper. Wprowadzenie zmian to początek pracy nad stroną. W toku prowadzenia działań SEO warto pamiętać o zmieniających się algorytmach wyszukiwarek. Dzięki temu można wprowadzać niezbędne modyfikacje, a w dalszej perspektywie utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kontrolę ruchu na stronie Twojego sklepu w Google umożliwiają dwa narzędzia - Google Search Console (GSC) i Google Analytics. Pierwsze z nich dostarcza informacji o indeksowaniu witryny, błędach, zmianach w wynikach wyszukiwania. Drugie narzędzie zbiera dane dotyczące ruchu na stronie, zachowania klientów, a także skuteczności prowadzonych kampanii. Opcja SEO dla Shoper pozwala na integrację z szablonem i odpowiednie zbieranie informacji.
Inne działania, które pomagają poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania:
Pozycjonowanie Shoper wymaga indywidualnego podejścia do każdego klienta, tego w jakiej działa branży i rozmiaru biznesu. W SEO każdy krok ma znaczenie, dlatego na samym początku warto zadbać o odpowiednią kategoryzację. Dzięki temu użytkownik nie tylko szybko znajdzie konkretny produkt, ale poprawi to także indeksowanie strony przez wyszukiwarkę. Każda kategoria powinna mieć unikalny opis, który zawiera słowa kluczowe, odpowiednio dobrane przez specjalistę SEO. Dodanie treści jest intuicyjne i proste. Wystarczy w panelu wejść w opcję „Kategorie”, wybrać interesującą pozycję, a następnie wybrać „Opis”. Na ekranie pojawi się edytor tekstu, który pozwala zarówno dopasować wizualnie treść, jak i daje możliwość edycji kodu HTML. Dużą zaletą Shopera jest elastyczność w rozmieszczeniu tekstu na stronie – mogą być zarówno na górze, jak i na dole listy z produktami.
Kolejnym krokiem będzie dodanie opisów produktów. Pamiętaj, że ich obecność wpływa nie tylko na pozycjonowanie sklepu Shoper, ale także wrażenia użytkownika i jego decyzję o zakupie. Dobry opis, który zawiera słowa kluczowe, powinien być unikatowy. Dlatego też wystrzegaj się duplikowania treści pochodzących bezpośrednio od producenta – to wpływa negatywnie na pozycjonowanie Shoper. Warto pamiętać, że zarówno w nazwach produktów, jak i kategorii powinny znaleźć się słowa kluczowe. Shoper udostępnia opcję dodania nagłówków od H1 do H6 dla różnych podstron. Wystarczy dodać odpowiednie frazy. Warto pamiętać, że optymalizacja SEO Shoper powinna być monitorowana, a w razie konieczności treści trzeba zmodyfikować, poprawić, czy nawet stworzyć od nowa.
By optymalizacja sklepu Shoper przebiegła jeszcze efektywniej, warto również stworzyć dział artykułów (blog). Umożliwi to nie tylko dotarcie do większego grona odbiorców czy dzielenie się wiedzą i przedstawienie biznesu, ale także działa pozytywnie na SEO. Regularne publikowanie unikatowych, wartościowych treści, wzbogaconych o dobrane frazy pozwala poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, a także rozpocząć linkowanie wewnętrzne.
W Antygen.pl Shoper pozycjonowanie to zaplanowany proces SEO wykonywany przez doświadczonych specjalistów. Zapewniamy realne indywidualne podejście i staranną realizację powierzonych zadań.
Regularnie sprawdzamy strony naszych klientów, monitorujemy algorytmy Google i wprowadzamy niezbędne działania, które pomogą nam utrzymać wysoką pozycję w wyszukiwarce. Wszystkie działania realizujemy na bieżąco i z największą starannością, by zaoferować kompleksową usługę.
Zawsze dokładamy wszelkich starań, by witryna która jest pod naszą opieką, znalazła się jak najwyżej w Google. Dbamy o to by była przyjazna dla użytkownika, czytelna i dopracowana, co potwierdzają opinie naszych klientów.
Skorzystaj z opcji kontaktu i zamów bezpłatną wycenę pozycjonowania. Nawiąż z nami współpracę i zyskaj stałego sprawdzonego partnera w biznesie!
Bezpłatna wycena