Antygen.pl
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron internetowych
    • Pozycjonowanie
      stron internetowych
    • Google Ads reklamy Google
    • Google Ads
      reklamy Google
    • Audyty SEO
    • Konsultacje SEO
    • Szkolenia SEO
    • Tworzenie stron internetowych
    • Tworzenie
      stron internetowych
  • O nas
  • Klienci
  • Referencje
  • Kariera
  • Artykuły
  • Kontakt
Wycena w 15 minut

Pozycjonowanie sklepów internetowych PrestaShop

Zareklamuj swój sklep
internetowy!

Sprawdź, jak zwiększyć widoczność w wyszukiwarce i pozyskać nowych klientów.

Sprawdź opinie
Bezpłatna wycena

Pozycjonuj swoją stronę już dziś!

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Czym jest PrestaShop?

PrestaShop to darmowa platforma e-commerce, która oferuje szeroki wybór różnych wtyczek i dodatków. Wymaga własnego serwera i pewnej znajomości administracji, dlatego jest nieco bardziej wymagająca. Dzięki temu, że została oparta na otwartym kodzie źródłowym (open source) użytkownik ma możliwość dokonania odpowiedniej personalizacji i dostosowania oprogramowania do swoich potrzeb. PrestaShop jest dedykowanym rozwiązaniem dla sklepów internetowych, niezależnie od ich wielkości, branży, skali działania czy czasu obecności na rynku. Z założenia jest prostą w obsłudze i intuicyjną platformą, która oferuje również sporo narzędzi marketingowych. Użytkownicy, którzy szukają bardziej zaawansowanych rozwiązań, mogą skorzystać z opcji płatnych wtyczek czy szablonów, które dają jeszcze większe możliwości.


Aby postawić sklep na PrestaShop trzeba mieć wiedzę i odpowiednie umiejętności programistyczne. Użytkownik powinien kolejno wybrać nazwę, dopasować odpowiednią usługę hostingową, która sprosta zadaniu, wykonać podstawową konfigurację i uruchomić sklep. Warto pamiętać również o odpowiedniej modyfikacji wybranego szablonu, tak by w pełni identyfikował Twój biznes, skonfigurowaniu bramek płatności oraz opcji dostaw. Niezbędne dane uzupełnisz po zalogowaniu się do panelu administracyjnego w sekcji „Ustawienia”. Proces dodawania produktów również jest intuicyjny. Wystarczy wejść w zakładkę produkty i wybrać opcję „dodaj nowy produkt”. W odpowiednich polach uzupełnisz nazwę, opis, podasz cenę, wgrasz zdjęcia, a także skategoryzujesz asortyment. PrestaShop pozwala również na utworzenie bloga i zarządzenie treścią, umożliwia kontrolę nad stanami magazynowymi, zamówieniami, dostawami, udostępnia wygodne płatności online, a także pozwala na sprawną obsługę klienta. W panelu znajduje się także sekcja „Ruch”, która pozwala zadbać o odpowiednią widoczność i SEO. PrestaShop umożliwia również zbieranie danych dotyczących działań marketingowych, a dzięki opcji połączenia takich narzędzi, jak Google Analytics i Google Search Console możesz wygodnie analizować wyniki.

Ustawienie kategorii dla SEO w PrestaShop

Ustawienie kategorii dla SEO w PrestaShop

W przypadku PrestaShop duże znaczenie odgrywa sam serwer. Postawienie sklepu wymaga pracy na licznych plikach, a spora grupa usług hostingowych czy usług w chmurze nakłada na użytkownika limity. Warto sprawdzić szczegóły oferty, a w szczególności dostępną powierzchnię dyskową i limity ilości plików. Ważny jest również procesor, ilość rdzeni, baza danych oraz serwer HTTP. Wydajność bazy danych w przypadku PrestaShop ma duże znaczenie – znacznie wpływa na czas ładowania sklepu, a także na pracę od strony technicznej, na przykład przy dodawaniu kolejnych produktów.

Ustawienia kategorii - pozycjonowanie w PrestaShop

Ustawienia kategorii - pozycjonowanie w PrestaShop

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop – jakie korzyści przyniesie?

Optymalizacja PrestaShop pod kątem SEO to zawsze proces wieloetapowy. Po wyeliminowaniu najważniejszych problemów, następuje kompleksowa praca nad sklepem, w tym stroną główną, która w dużej mierze jest wizytówką Twojego biznesu. Warto umieścić w sklepie atrakcyjne wizualnie grafiki, zdjęcia produktów, precyzyjne opisy, a także zadbać o jego strukturę. Odpowiednio wykonana optymalizacja SEO PrestaShop niesie ze sobą wiele zalet.

Sprawdź, dlaczego warto zadbać o dobre pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego! Poznaj największe korzyści:

  • Większa liczba odwiedzających sklep, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży i zysk
  • Budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów
  • Lepsze dopasowanie do grupy docelowej i potrzeb użytkownika
  • Wyróżnienie na tle konkurencji
  • Wyższa konwersja
  • Estetyczna, uporządkowana strona, na której użytkownik zawsze znajdzie to, czego szuka
  • Zbadanie ruchu i lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów
  • Długofalowe korzyści i stały napływ nowych użytkowników

Systematyczna praca nad stroną pozwala osiągnąć optymalne rezultaty. Warto pamiętać, że istotna jest zarówno wiedza techniczna, jak i znajomość zasad SEO oraz algorytmów wyszukiwarek. Sprawdź, od czego warto rozpocząć pozycjonowanie PrestaShop i gdzie szukać pomocy!

Od czego zacząć pozycjonowanie PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop wymaga odpowiedniej wiedzy i znajomości algorytmów działania wyszukiwarki. Dokładna analiza słów kluczowych czy odpowiednie dopasowanie treści pod wymogi Google to jedynie część optymalizacji, którą trzeba przeprowadzić. O co warto zadbać już na samym początku, by ułatwić pozycjonowanie PrestaShop?


Szybkość

To zadanie najczęściej opiera się na pracy z kodem strony, PrestaShop oferuje również szereg innych możliwości, które można wdrożyć w panelu administracyjnym. Trzeba wejść w „ustawienia”, wybrać „zaawansowane” a następnie „wydajność”. W polu wyboru kliknij „Nigdy nie kompiluj ponownie plików szablonu” – ta opcja sprawdzi się dopiero, kiedy zakończysz edycję. Rozwiązanie „Kompiluj szablony ponownie, jeśli pliki zostały zaktualizowane” sprawdzi się w przypadku edycji w kodzie, co również poprawi szybkość działania strony. W poprawie widoczności pomoże także funkcja CCC (Combine, Compress and Cache). Jej rolą jest połączenie plików testowych w jeden większy. Następnie kompresuje je do formatu zip i buforuje, co eliminuje konieczność powtarzania tego procesu za każdym razem i jednocześnie zmniejsza obciążenie serwera.

Optymalizacja SEO PrestaShop - ustawienia funkcjonalności CCC

Optymalizacja SEO PrestaShop - ustawienia funkcjonalności CCC

Dopasowanie do urządzeń mobilnych

Na wrażenia użytkownika wpływa również responsywność strony, czyli automatyczne dopasowanie do ekranów o różnej wielkości. Duży procent ruchu generują odbiorcy korzystający z urządzeń mobilnych, dlatego witryna powinna być widoczna zarówno na telefonie, jak i komputerze w odpowiednich rozmiarach.


Optymalizacja treści

Staranne przygotowanie treści na strony powinno być jednym z pierwszych działań. Warto pamiętać, że nie tylko oddziałuje to na odbiór sklepu przez użytkownika, ale także ma wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Teksty powinny być nasycone słowami kluczowymi, a jednocześnie unikatowe i atrakcyjne dla odbiorców. Więcej o tworzeniu treści znajdziesz poniżej.

Optymalizacja treści pod kątem SEO w PrestaShop

Optymalizacja treści pod kątem SEO w PrestaShop

Linkowanie wewnętrzne

W treściach kategorii czy blogów warto umieszczać pasujące linki do produktów. Dzięki temu nie tylko doprowadzi to do porządku nawigację na stronie, ale także poprawi się indeksowanie, a użytkownik szybciej znajdzie konkretną ofertę. Na linkowanie wewnętrzne składa się: linkowanie z bloga, w stopce, z mapy witryny i kart produktowych.


Powielenia na stronie

Tag canonical, czyli kanoniczny adres URL pozwala na sprawne rozwiązanie problemu powielania treści. Jeżeli na stronę prowadzi wiele adresów URL lub znajdują się tam podobne treści, wyszukiwarka potraktuje je jako duplikaty, które negatywnie wpływają na pozycjonowanie SEO. Dzięki tag canonical można wskazać główną stronę, co poprawi ranking witryny.

Kanoniczne linki SEO w PrestaShop

Kanoniczne linki SEO w PrestaShop

Strategia indeksacji podstron

Dzięki odpowiedniej strategii indeksacji podstron kluczowe strony szybciej pojawią się w wynikach wyszukiwania i Google je zaindeksuje. Działania zwykle obejmują:

  • dodanie aktualnej mapy strony do Google Search Console,
  • zgłoszenie przez IDEX API kluczowych stron (np. kategorii, istotnych produktów, ważnych wpisów blogowych),
  • ograniczenie stron, do których Google ma dostęp – wyszukiwarka nie podąża za tymi podstronami, które nie mają znaczenia, jak na przykład polityka prywatności, czyli crawl budget.

Przyjazny URL

Odpowiedni adres URL dopasowany do witryny, bez niepotrzebnych znaków sprawi, że zarówno użytkownik, jak i wyszukiwarka łatwiej odczytają informacje. Domyślnie produkt otrzymuje zazwyczaj nazwę www.sklep.pl/1234?=product – warto taką konstrukcję zamienić na jego oryginalną nazwę na przykład: www.sklep.pl/nazwa-produktu lub www.sklep.pl/kategoria/produkt. Odpowiednie ustawienia zmienisz w sekcji „SEO&URL”.

SEO - ustawienia przyjaznego URL w PrestaShop

SEO - ustawienia przyjaznego URL w PrestaShop

Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Dobrze skonstruowany sklep to gwarancja bezpiecznej transakcji dla klienta. Każda strona, która przetwarza dane, powinna mieć certyfikat SSL (Secure Socket Layer). Jego zadaniem jest zaszyfrowanie informacji przesyłanych między serwerem a użytkownikiem. Instalacja certyfikatu jest łatwa, wystarczy przejść do zakładki „Preferencje”, a następnie wybrać „Ogólny” i kliknąć „Włącz SSL”. Warto wykonać te działania jeszcze przed startem sklepu, by budować zaufanie wśród klientów i poprawić pozycjonowanie sklepu internetowego PrestaShop.

Ustawienia SSL SEO dla PrestaShop

Ustawienia SSL SEO dla PrestaShop

Site Mapa

Mapa strony to plik XML, który ułatwia indeksowanie strony przez wyszukiwarkę. Prawidłowo skonstruowany zawiera informacje o lokalizacji wszystkich podstron, ostatniej aktualizacji, częstotliwości wprowadzania zmian oraz priorytetyzacji względem innych stron. PrestaShop udostępnia użytkownikom różne moduły, które automatycznie aktualizują mapę strony, bez ręcznej ingerencji w plik, co znacząco ułatwia pracę nad witryną.

Mapa strony - pozycjonowanie w PrestaShop

Mapa strony - pozycjonowanie w PrestaShop

Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to podstawa każdego SEO. To dzięki nim klient znajdzie się na Twojej stronie, o ile sklep będzie możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Odpowiednie narzędzia SEO umożliwiają dopasowanie fraz tak, by pozycjonowanie PrestaShop przyniosło najlepsze efekty.

Nawigacja strony

Optymalizacja PrestaShop powinna również uwzględnić nawigację strony, która wskazuje użytkownikom, w którym miejscu się znajdują. Drzewo kategorii i przejrzyste menu z pewnością pozytywnie wpłyną na odbiór witryny przez potencjalnych klientów. Odpowiednia kategoryzacja pozwala na umieszczenie słów kluczowych także w nazwach kategorii.

PrestaShop pozycjonowanie - drzewko kategorii

PrestaShop pozycjonowanie - drzewko kategorii

Pozycjonowanie PrestaShop

Bezpłatna wycena

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy o kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Jak wygląda optymalizacja SEO PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to działanie długofalowe – wymaga kompleksowego podejścia, dokładnego przeprowadzenia audytu, a następnie wdrożenia odpowiednich działań. Na efekty, jak zawsze jeśli chodzi o wyszukiwarki internetowe, trzeba poczekać – najczęściej nie są natychmiastowe. Wielu właścicieli sklepów na PrestaShop skutecznie potrafi zachęcić do korzystania z zewnętrznej pomocy bardziej doświadczonych osób, szukając dobrych rozwiązań. Przed podjęciem prac warto wykonać audyt SEO ,strony internetowej, który pozwoli wykryć błędy i zobrazować aktualną sytuację witryny. Na podstawie uzyskanych danych można przystąpić do pracy nad poprawą widoczności.

Do zadań PrestaShop SEO należy również:

  • Cykliczny audyt SEO i ciągły monitoring – dzięki takim narzędziom jak Google Analytics i Google Search Console można śledzić zmiany, obserwować wzrosty czy dopasowywać strategię SEO do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek
  • Content marketing – treści, które są nie tylko ciekawe, ale także przynoszą ruch. Znajdują się w nich zazwyczaj frazy podlinkowane pod produkt czy kategorię, której dotyczy treść. Dzięki umieszczaniu ich na stronach zewnętrznych zainteresowany klient trafi do Twojego sklepu!

Specjaliści SEO dbają również o odpowiednie przekierowania 301, które pozwalają uniknąć wyszukiwarce oznaczenia strony jako duplikat przy przenoszeniu jej pod inny adres. Można to zrobić, edytując plik .htaccess w głównym katalogu CMS, a następnie dodać przekierowanie. Warto pamiętać, że jest to opcja dla bardziej zaawansowanych bo edycja .htaccess może skończyć się popsuciem sklepu. Warto więc zawsze zrobić kopie przez zamianami Można również wyłączyć indeksowanie na mniej ważnych stronach, które wyszukiwarka gorzej ocenia. Do zadań specjalistów należy ponadto monitoring potencjalnych błędów 404. Można to zrobić, korzystając z Google Search Console.


Warto także zadbać o lokalne SEO – wizytówkę w Google Moja Firma można połączyć ze sklepem internetowym postawionym na PrestaShop. Dzięki temu można wyświetlać na stronie opinie wystawione przez użytkowników.

Panel administracyjny PrestaShop SEO

Panel administracyjny PrestaShop SEO

×

PrestaShop udostępnia szereg modułów płatnych, które pozwalają zwiększyć funkcjonalność strony, a także jeszcze bardziej dopasować ją do konkretnego użytkownika. Dzięki nim na przykład klienci zagraniczni mogą korzystać z anglojęzycznej wersji. Wtyczki marketingowe pozwalają na połączenie sklepu z platformą mailingową, co ułatwia komunikację, czy zbieranie informacji o porzuconych koszykach. PrestaShop oferuje również moduły przeznaczone do promocji produktów i poprawiające UX. Wybór jest szeroki!

Pozycjonowanie PrestaShop - zadbaj o odpowiednie treści

Skuteczne pozycjonowanie stron www to wieloetapowy proces, który opiera się na SEO technicznym ale także na odpowiednio zoptymalizowanych treściach. Słowa kluczowe, czyli frazy najczęściej wyszukiwane przez użytkowników trzeba dopasować do oferty. A potem umiejętnie je umieścić w treściach na stronie.


Każdy przygotowany opis czy nagłówek musi być unikatowy – wszelkie duplikaty obniżają wartość witryny w wyszukiwarce. Zamiast treści skopiowanej bezpośrednio od producenta, lepiej zadbać o własny, nasycony odpowiednimi frazami z optymalną ilością wystąpień tekst. Konstrukcja opisu kategorii, produktu czy artykułu blogowego nie tylko dostarcza odpowiedniej wiedzy użytkownikowi, który chce dokonać zakupu, ale także pozwala rankować podstronie na określone słowa kluczowe.


Konstrukcja treści w sklepie – pozycjonowanie PrestaShop

  • Nagłówki Hx – podstawowa organizacji treści na stronie – nie tylko jasno określają kategorię czy produkt, ale także porządkują treść. Warto je ułożyć zgodnie z hierarchią od najważniejszego H1 do mniej istotnego, na przykład H4. W nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe, jednocześnie muszą być one konkretne, zwięzłe i czytelne. Opcję edycji znajdziesz po zalogowaniu się do panelu administracyjnego w zakładce „Katalog” → „Kategorie”.
  • Meta Title – krótki tytuł na maksymalnie 60 znaków, najczęściej nazwa strony,
  • Meta Description – krótki opis, powinien zawierać informacje odnośnie tematyki strony, naturalnie umieszczone słowa kluczowe oraz Call to Action. Warto pamiętać, że maksymalnie może mieć długość 160 zzs.
  • Kategorie – opisy kategorii powinny zawierać wplecione w naturalny sposób słowa kluczowe, by optymalizacja SEO PrestaShop przyniosła dobre rezultaty. Teksty warto podzielić na akapity, dzięki czemu zyskają większą czytelność. Najważniejsze informacje warto wyboldować lub wypunktować. Można również dodać FAQ jako uporządkowane dane schema.org. Treść kategorii możesz edytować, wchodząc w menu „Kategorie”, następnie wybrać interesującą pozycję i kliknąć w trzy kropki, które znajdują się po prawej stronie oraz wybrać przycisk „edytuj” oznaczony ołówkiem. Opcja zmiany pozwala również dodać zdjęcia i miniaturki.
  • Produkty – opisy produktów są równie istotne, co kategorii. Dzięki temu użytkownik wie, na jakie potrzeby odpowiada dana rzecz, jakie ma parametry, co ją wyróżnia. Podobnie, jak w przypadku treści kategorii teksty powinny mieć wplecione naturalnie frazy, być odpowiednio sformatowane i napisane językiem korzyści. Opcję dodania opisów produktów znajdziesz wchodząc w menu w „Produkty”, a następnie wybierając konkretną rzecz. PrestaShop oferuje możliwość dodania opisu skróconego oznaczonego jako „Podsumowanie” oraz pełnej wersji do umieszczenia w sekcji „Opis”.
  • Artykuły blogowe – atrakcyjne treści tematyczne wzbogacone o słowa kluczowe również korzystnie wpływają na pozycjonowanie PrestaShop. Tematyka powinna dotyczyć produktów, które znajdują się w sklepie i samej firmy. Dzięki temu klient może poznać lepiej Twoją działalność, znaleźć inspiracje, odpowiedzi na ważne pytania czy pozyskać odpowiednią wiedzę.
Konstrukcja treści pod pozycjonowanie w PrestaShop

Konstrukcja treści pod pozycjonowanie w PrestaShop

Pozycjonowanie PrestaShop - ustawienie meta title i meta description produktu

Pozycjonowanie PrestaShop - ustawienie meta title i meta description produktu

PrestaShop udostępniła darmowy moduł, który pozwala na wygodne prowadzenie bloga. Można skonfigurować spersonalizowane ustawienia layoutu, wybrać kolory, czy wpisać meta tagi. Samo publikowanie wpisów jest intuicyjne – wystarczy wejść w zakładkę „dodaj nowy” i umieścić treść, a także uzupełnić ją zdjęciami.

Pozycjonowanie w PrestaShop – warto zaufać specjalistom!

Pozycjonowanie sklepu postawionego na platformie PrestaShop można wykonać samemu ale jest to wymagającym zadaniem. Potrzebna jest do tego znajomość zarówno zasad SEO, jak i działania wyszukiwarek oraz samej specyfiki działania systemu. Bieżące śledzenie zmieniających się trendów i algorytmów połączone z optymalizacją techniczną pozwalają na sprawne reagowanie na zmieniającą się konkurencyjność fraz. Profesjonalna opieka agencji SEO pozwoli Ci skupić się na prowadzeniu biznesu, a nad widocznością będą pracować specjaliści.


Skuteczne PrestaShop pozycjonowanie wymaga zaangażowania, wiedzy i doświadczenia, dlatego warto skorzystać z naszej oferty!


Przeprowadzimy odpowiedni audyt SEO, który wykaże jakie błędy należy wyeliminować w pierwszej kolejności. Przeprowadzimy kompleksową pracę nad stroną, zadbamy o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, starannie dobierzemy słowa kluczowe, zadbamy o wysokiej jakości treści oraz content marketing.


Nasze działania monitorujemy tak, by spełniały wyśrubowane wymagania algorytmu Google.


Systematyczna współpraca pozwoli Ci zwiększyć ruch na stronie, pozyskać nowych klientów i zbudować solidną markę.


Warto postawić na profesjonalistów w pozycjonowaniu! Skontaktuj się z Antygen.pl i rozwiń swój biznes!

Zyskaj nowych Klientów

Bezpłatna wycena

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy o kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Pozycjonowanie stron internetowych Antygen.pl
Skontaktuj się z nami
Biuro:
ul. Ratajczaka 26/3
61-815 Poznań
biuro@antygen.pl
603 053 292
61 624 34 07

Pozycjonowanie lokalne

  • Poznań
  • Warszawa
  • Wrocław
  • Kraków
  • Łódź
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Lublin
  • Białystok
  • Katowice
  • Gdynia
  • Kielce
  • Rzeszów
  • Częstochowa
  • Toruń
  • Radom
  • Sosnowiec
  • Gliwice
  • Zielona Góra
  • Rybnik
  • Ruda Śląska
  • Zabrze
  • Olsztyn
  • Bielsko-Biała
  • Bytom
  • Opole
  • Tychy
  • Gorzów Wlkp
  • Płock
  • Dąbrowa Górnicza
  • Elbląg
  • Wałbrzych
  • Włocławek
  • Tarnów
  • Chorzów
  • Kalisz
  • Koszalin
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2007- Antygen Polityka prywatności | Mapa strony
Strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję pliki cookies