Antygen.pl
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron internetowych
    • Pozycjonowanie
      stron internetowych
    • Google Ads reklamy Google
    • Google Ads
      reklamy Google
    • Audyty SEO
    • Konsultacje SEO
    • Szkolenia SEO
    • Tworzenie stron internetowych
    • Tworzenie
      stron internetowych
  • O nas
  • Klienci
  • Referencje
  • Kariera
  • Artykuły
  • Kontakt
Wycena w 15 minut

Pozycjonowanie Magento

Pozycjonowanie sklepów internetowych
w Google

Zadbaj o wysoką pozycję swojego sklepu e-commerce w wynikach wyszukiwania

Sprawdź opinie
Bezpłatna wycena

Pozycjonuj swoją stronę już dziś!

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Magento - platforma e-commerce

Magento to jedna z największych i najpopularniejszych platform e-commerce, służąca do tworzenia sklepów internetowych. Wykorzystywana jest zarówno przez małe, jak i te bardzo duże firmy zajmujące się sprzedażą produktów lub usług w Internecie. Umożliwia zarządzanie praktycznie każdym aspektem funkcjonowania sklepu internetowego, w tym katalogiem produktów, bazą klientów, zamówieniami, a nawet treściami marketingowymi.


Magento dostępne jest w dwóch podstawowych wersjach:


  • Magento Open Source – to darmowa wersja oprogramowania, z otwartym kodem źródłowym. Daje możliwość rozbudowywania funkcjonalności dzięki modułom i dedykowanym rozwiązaniom. Każdą z funkcjonalności należy jednak uruchamiać od zera, co wymaga umiejętności programowania oraz czasu. Magento Open Source lepiej sprawdzi się w przypadku średnich oraz dużych sklepów internetowych.
  • Adobe Commerce (Magento Commerce) – płatna wersja platformy, dostępna w ramach abonamentu, którego cena zależy od przychodu firmy. Posiada już wbudowane funkcjonalności dające zaawansowane możliwości, w tym rekomendacje produktowe, zaawansowane narzędzia marketingowe czy też Visual Merchandising. Oferuje także rozszerzoną obsługę B2B oraz dodatkowe zabezpieczenia, a także support techniczny Adobe, który działa w trybie 24/7. Ze względu na to, że pozwala na obsługę wielu baz danych na różnych serwerach, rozwiązanie to dedykowane jest przede wszystkim bardzo dużym sklepom e-commerce obecnym na wielu rynkach.

Należy podkreślić, że zarówno Magento Open Source, jak i Adobe Commerce wymagają dedykowanego serwera do wdrożenia i efektywnego funkcjonowania sklepu internetowego. Wybór odpowiedniego środowiska hostingowego jest kluczowy dla wydajności i stabilności platformy e-commerce.

Jakie są zalety i wady Magento?

Silnik Magento ogromną popularnością cieszy się nie bez powodu. Posiada wiele zalet, które sprawiają, że często uważany jest za najlepszą platformę e-commerce. Do najważniejszych zaliczyć można:


  • Nieograniczone możliwości rozwoju – oprogramowanie Magento daje niemal nieskończone możliwości personalizacji strony internetowej do potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa, co sprawia, że można na nim zbudować nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania e-commerce.
  • Bezpieczeństwo – ogromną zaletą Magento jest również dbałość o kwestie bezpieczeństwa. Nawet podstawowa wersja Open Source oferuje liczne opcje zabezpieczeń, jak logowanie za pomocą dwuskładnikowego uwierzytelniania, szyfrowanie hasła czy też ograniczenia dostępu do panelu administracyjnego.
  • Dostęp do wielu rozszerzeń – silnik Magento posiada mnóstwo płatnych i bezpłatnych modułów, które dodatkowo poszerzają funkcjonalność platformy.
  • Wydajność – Magento, przy prawidłowo zoptymalizowanej infrastrukturze serwerowej i odpowiedniej konfiguracji, jest w stanie efektywnie obsłużyć znaczny ruch, nawet w przypadku dużych sklepów e-commerce z tysiącami jednoczesnych odwiedzin.
  • Skalowalność – mimo, iż Magento często uznawane jest za oprogramowanie dla dużych sklepów internetowych, w rzeczywistości doskonale sprawdzi się również w przypadku mniejszych biznesów. Daje bowiem możliwość łatwego zwiększania skali działania, bez konieczności przenoszenia sklepu na inny system po wzroście obrotu przedsiębiorstwa
  • Multistore – oprogramowanie Magento oferuje możliwość zarządzania kilkoma sklepami z poziomu jednego panelu administracyjnego. System ten pozwala na korzystanie z jednej lub wielu domen i prowadzenie sprzedaży w różnych językach czy walutach.
  • Przygotowanie pod optymalizację SEO – jednym z większych atutów oprogramowania od Adobe jest fakt, iż sklepy zbudowane na tej platformie bardzo dobrze się pozycjonują. Wybierając platformę Magento, optymalizacja SEO przyniesie realne korzyści w stosunkowo niedługim okresie czasu. Wynika to między innymi z dobrej budowy adresów URL, wbudowanych przyjaznych SEO linkach oraz mechanizmów automatyzujących tworzenie metadanych.
  • Podobnie jak każde inne oprogramowanie, Magento nie jest jednak wolne od wad.
  • Wysokie wymagania techniczne – Magento, ze względu na swoją zaawansowaną architekturę i rozbudowane funkcje, wymaga wydajnego środowiska hostingowego do płynnego działania. Optymalna wydajność osiągana jest w chmurze lub na serwerach dedykowanych, co wiąże się z wyższymi kosztami infrastruktury. Serwery muszą być ponadto odpowiednio skonfigurowane (m.in. optymalizacja PHP, cache'owania i bazy danych), co wymaga specjalistycznej wiedzy.
  • Koszty wdrożenia – zarówno koszty wdrożenia, jak i utrzymania platformy Magento są nawet kilkukrotnie wyższe w porównaniu do innych platform. Mimo, iż samo oprogramowanie w wersji Open Source jest darmowe, rozwój strony, w tym rozszerzanie jej o dodatkowe moduły i zabezpieczenia, wiąże się z wysokim wydatkiem.
  • Trudna obsługa – Magento nie należy do platform łatwych w obsłudze. Samodzielny jej rozwój wymaga obszernej wiedzy z zakresu programowania, aby móc tworzyć i wdrażać niestandardowe rozszerzenia, motywy czy też funkcjonalności. Samo zarządzanie sklepem opartym na Magento od strony technicznej także jest dość skomplikowane i czasochłonne. Z tego względu optymalizację, ulepszanie i obsługę techniczną witryny najczęściej trzeba powierzyć firmie zewnętrznej, co również wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Panel administracyjny - SEO Magento

Panel administracyjny - SEO Magento

×

Pozycjonowanie Magento – optymalizacja SEO sklepu Magento

Przyjazność dla SEO to jedna z największych zalet, jakie posiada oprogramowanie Magento. Pozycjonowanie sklepów opartych na tym silniku szybciej przynosi efekty, co stanowi jeden z głównych powodów, dla których firmy decydują się na zbudowanie strony na platformie od Adobe. Niewątpliwym atutem jest również to, że wiele działań SEO można wykonać z poziomu panelu administracyjnego.


Pozycjonowanie na Magento należy rozpocząć od sporządzenia listy z najważniejszymi elementami optymalizacji. Ich implementacja będzie stanowiła bowiem podstawę do wdrażania długoterminowej strategii SEO. Lista ta powinna obejmować takie kwestie, jak:


  • (Przyjazne) adresy URL – w przypadku adresów URL mniej znaczy więcej. Przy ich tworzeniu warto wykorzystywać tylko jedno słowo kluczowe i krótką frazę, która najlepiej opisuje docelową zakładkę. Takie adresy ułatwiają indeksowanie strony przez wyszukiwarki, wpływając tym samym na zwiększenie zaufania użytkowników do Twojego sklepu.
SEO - przyjazne adresy URL w Magento

SEO - przyjazne adresy URL w Magento
  • Linki kanoniczne – są one swego rodzaju drogowskazem dla robotów sieciowych, które indeksują sklep na Magento. Ich włączenie znacznie ograniczy ryzyko problemów z duplikacją oraz indeksacją kategorii i produktów w wyszukiwarce.
Linki kanoniczne - pozycjonowanie w Magento

Linki kanoniczne - pozycjonowanie w Magento
  • Wewnętrzne linkowanie – uwzględnianie we wpisach blogowych odnośników prowadzących do konkretnych podstron/kategorii/powiązanych treści nie tylko zwiększa szansę na konwersję, ale także usprawnia indeksowanie poszczególnych podstron przez roboty.
  • Mapa strony – czyli plik XML, który prezentuje w strukturze odnośniki do każdej podstrony w sklepie. Istotne jest to, aby każda podstrona została na mapie uwzględniona, gdyż umożliwi to Google odnalezienie jej w sieci.
Mapa strony - pozycjonowanie Magento

Mapa strony - pozycjonowanie Magento
  • Certyfikat SSL – protokół SSL gwarantuje użytkownikom bezpieczne połączenie, na co Google zwraca dużą uwagę. Wszelkie strony nieposiadające SSL są oznaczane jako niebezpieczne, dlatego też jego wdrożenie jest konieczne, aby działania SEO przyniosły efekty.
  • Prędkość wczytywania – Magento, ze względu na swoją rozbudowaną strukturę, wymaga nie tylko wydajnego serwera, ale także starannej optymalizacji kodu i zasobów. Skuteczne zadbanie o te aspekty znacząco przyspieszy ładowanie strony, co zarówno poprawi jej pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i pozytywnie wpłynie na doświadczenie użytkownika oraz współczynnik konwersji. Warto rozważyć takie techniki, jak kompresja obrazów, minimalizacja kodu CSS i JavaScript, wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki oraz implementacja CDN (Content Delivery Network).
  • Plik robots.txt – kluczowy element optymalizacji SEO, który pozwala na kontrolowanie dostępu robotów wyszukiwarek do poszczególnych części Twojego sklepu. Umożliwia wskazanie, które podstrony mają być indeksowane, a które pominięte. Prawidłowa konfiguracja tego pliku pomaga w efektywnym zarządzaniu zasobami serwera, zapobiegając przeciążeniu witryny niepotrzebnymi żądaniami robotów, a jednocześnie zapewniając indeksację najważniejszych treści.
SEO - plik robots w Magento

SEO - plik robots w Magento
  • Przekierowanie 301 – ustawienie przekierowania 301 sprawia, że w przypadku, gdy dany produkt został usunięty, użytkownik po kliknięciu w już nieaktywny adres URL zostanie automatycznie przekierowany do podobnego produktu lub kategorii w sklepie.
Przekierowania - Magento pozycjonowanie

Przekierowania - Magento pozycjonowanie

Oprócz aspektów typowo technicznych, kluczową rolę odgrywa sam content:


  • Meta title i meta description – te elementy są kluczowe dla optymalizacji SEO sklepu Magento. Meta title, czyli tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwania, powinien zawierać główne słowo kluczowe i nie przekraczać 60 znaków. Meta description, tj. krótki opis strony, może mieć do 160 znaków i ma na celu zachęcić do odwiedzenia witryny. W obu tych elementach warto umieścić istotne frazy kluczowe, pamiętając jednak o tym, aby tekst był naturalny i atrakcyjny dla użytkownika. Dobrze skonstruowane meta tagi nie tylko pomagają algorytmom zrozumieć zawartość strony, ale także zwiększają współczynnik klikalności (CTR) w wynikach wyszukiwania.
  • Nagłówki – nagłówki (H1-H6) mają duży wpływ na SEO, dlatego też warto zadbać o ich odpowiednią optymalizację. H1 powinny być nazwami produktów/kategorii, nagłówki niższego rzędu mogą natomiast dotyczyć innych istotnych elementów na poszczególnych podstronach w sklepie.
  • Treści – niezwykle istotnym elementem optymalizacji sklepu pod kątem SEO jest tworzenie oryginalnych, jakościowych treści. Duże znaczenie ma również stosowanie odnośników do konkretnych kategorii produktowych/produktów oraz odpowiednich słów kluczowych w tekstach , które zwiększają szanse na zajęcie wysokich pozycji w Google
Pozycjonowanie Magento

Bezpłatna wycena

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy o kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Dlaczego warto zacząć pozycjonowanie sklepu Magento?

Optymalizacja Magento pod kątem SEO to kluczowy element strategii marketingowej, który podobnie jak każde inne skuteczne pozycjonowanie strony internetowej przynosi liczne korzyści firmie. Do najważniejszych zaliczyć można:


  1. Zwiększenie widoczności – pozycjonowanie Magento znacznie poprawia widoczność strony w wynikach wyszukiwania, co może przyczynić się do zwiększenia ruchu na stronie. Witryny o wysokiej pozycji są bowiem częściej i chętniej klikane przez użytkowników
  2. Zwiększenie ruchu na stronie – w wyniku zwiększonej widoczności witryny, więcej osób wejdzie na Twoją stronę, co zwiększy szansę na pozyskanie nowych klientów.
  3. Wzrost współczynnika konwersji – pozycjonowanie Magento może pomóc nie tylko w dotarciu do większej grupy potencjalnych klientów, ale także do podniesienia wartości współczynnika konwersji. Zoptymalizowanie stron produktowych i poszczególnych kategorii pod określony segment rynku sprawia, że Twój sklep odwiedzają użytkownicy realnie zainteresowani oferowanymi przez Ciebie usługami, co zwiększy szansę na realizację transakcji.
  4. Zwiększenie rentowności sklepu – optymalizacja Magento bezpośrednio przyczynia się również do zwiększenia rentowności sklepu internetowego. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu można dotrzeć do klientów, którzy z największym prawdopodobieństwem dokonają zakupu. W praktyce oznacza to wzrost zysków oraz umocnienie pozycji Twojej firmy na rynku.
  5. Wzrost zaufania użytkowników do Twojego biznesu - im wyżej dana witryna wyświetla się w wynikach wyszukiwania, tym większe zaufanie wzbudza w użytkownikach, co również wpływa na zwiększenie prawdopodobieństwa skorzystania z Twoich usług.
  6. Poprawienie jakości witryny – w pozycjonowanie sklepu Magento wpisana jest optymalizacja strony – zarówno pod kątem treści, jak i struktury kategorii. Witryna staje się dzięki temu bardziej przejrzysta, intuicyjna i atrakcyjniejsza dla potencjalnych zainteresowanych.

Pozycjonowanie Magento z agencją SEO Antygen.pl

Warto zaznaczyć, że mimo, iż optymalizacja Magento pod kątem SEO jest łatwiejsza niż w przypadku innych platform e-commerce, nadal jest ona procesem wieloetapowym i długotrwałym. Na to, aby pozycjonowanie sklepu Magento przyniosło efekty, trzeba poczekać. Kluczowe jest także stałe zaangażowanie w działania optymalizacyjne, na co wiele firm nie może sobie pozwolić ze względu na brak czasu czy też zbyt małą kadrę pracowniczą. Z tego powodu zadanie to najlepiej zlecić profesjonalnej agencji SEO – takiej, jak Antygen.pl!


Pozycjonowanie Magento przeprowadzone przez Antygen.pl obejmuje kilka kluczowych etapów:

1

Audyt SEO

Audyt SEO to pierwszy krok, który podejmujemy przed optymalizacją sklepu na Magento. Ma on na celu przeanalizowanie technicznych aspektów witryny, w tym poprawności kodu i struktury strony oraz wykrycie błędów i opracowanie sposobów ich eliminacji. Następnie dokonamy analizy słów kluczowych - fraz, na które wyświetla się Twoja strona i na które się nie wyświetla, mimo iż są istotne z perspektywy sukcesu biznesu. Przeanalizujemy także ruch, na podstawie czego dowiesz się, jakie źródła generują ruch na Twojej witrynie oraz jaka jest jego jakość. Prześwietlimy także działania SEO Twojej konkurencji oraz przeprowadzimy audyt treści – sprawdzimy jakość treści na Twojej stronie oraz to, jakie podstrony generują największy ruch, a jakie generują go zbyt mało.

2

Optymalizacja sklepu Magento pod kątem technicznym

W jej ramach, na podstawie przeprowadzonego audytu, zajmiemy się naprawą wykrytych błędów. Często okazuje się bowiem, że to właśnie one odpowiadają za niską pozycję w wynikach wyszukiwania. Przedstawimy Ci również oraz pomożemy we wdrożeniu rekomendacji optymalizacyjnych, związanych z kategoriami, podstronami produktowymi czy też obrazami, a także zaproponujemy uwzględnienie rozszerzeń oferowanych przez Magento, które mogą pomóc w zwiększeniu widoczności witryny.

3

Link building

W kolejnym etapie optymalizacji Magento pod kątem SEO dokonamy audytu profilu linków, zajmiemy się pozyskiwaniem linków wartościowych oraz opracujemy strategię linkowania zewnętrznego. Sprawdzimy, jakie linki dotychczas były pozyskiwane przez Twój sklep internetowy, zweryfikujemy ich jakość, a także porównamy jakość linków Twojej witryny do Twojej głównej konkurencji. Będziemy na bieżąco zdobywać również backlinki do Twojej domeny oraz zadbamy o stworzenie planu działania w zakresie linkowania, co pozwoli na zbudowanie autorytetu Twojego sklepu i zwiększenie szansy na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

4

Content marketing

W oparciu o przeprowadzony audyt oraz Twoje indywidualne oczekiwania i wymagania stworzymy dla Ciebie strategię content marketingową, która pomoże w budowaniu widoczności sklepu w dłuższej perspektywie czasu. Jeżeli nie posiadasz w swojej firmie osób zajmujących się tworzeniem treści, możesz także skorzystać z oferowanych przez nas usług copywriterskich, obejmujących tworzenie merytorycznych, jakościowych treści – opisów produktów, kategorii, optymalizacji podstron, wpisów blogowych oraz artykułów sponsorowanych. Możesz powierzyć nam również zarządzanie treścią na Twojej stronie, co pozwoli nam jeszcze lepiej optymalizować content pod kątem SEO.

5

Monitorowanie działań

Regularnie przedstawiamy naszym klientom raporty obejmujące wszystkie podjęte przez nas działania oraz efekty, jakie przyniosły. Omawiamy z nimi również nowe pomysły i sugestie, które mogłyby poprawić widoczność strony i zwiększyć współczynnik konwersji.

Wybierając usługi doświadczonej agencji SEO, możesz liczyć na wysoką skuteczność pozycjonowania, które szybko przyniesie realne efekty i zwiększy widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z Antygen.pl i rozwiń swój biznes!

Zyskaj nowych Klientów

Bezpłatna wycena

Wysyłając formularz potwierdzają Państwo, że akceptują politykę prywatności i nie wnoszą zastrzeżeń. Administratorem Państwa danych osobowych jest firma Antygen czytaj dalej z siedzibą przy ul. 3 Maja 17, 62-041 Puszczykowo. Państwa dane osobowe będą przetwarzane jedynie w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Mogą Państwo również wnieść skargę do organu nadzorczego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania. Podstawa prawna: przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. W razie pytań prosimy o kontakt na: dpo@antygen.pl. Więcej na ten temat w polityce prywatności. zwiń

Pozycjonowanie stron internetowych Antygen.pl
Skontaktuj się z nami
Biuro:
ul. Ratajczaka 26/3
61-815 Poznań
biuro@antygen.pl
603 053 292
61 624 34 07

Pozycjonowanie lokalne

  • Poznań
  • Warszawa
  • Wrocław
  • Kraków
  • Łódź
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Lublin
  • Białystok
  • Katowice
  • Gdynia
  • Kielce
  • Rzeszów
  • Częstochowa
  • Toruń
  • Radom
  • Sosnowiec
  • Gliwice
  • Zielona Góra
  • Rybnik
  • Ruda Śląska
  • Zabrze
  • Olsztyn
  • Bielsko-Biała
  • Bytom
  • Opole
  • Tychy
  • Gorzów Wlkp
  • Płock
  • Dąbrowa Górnicza
  • Elbląg
  • Wałbrzych
  • Włocławek
  • Tarnów
  • Chorzów
  • Kalisz
  • Koszalin
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2007- Antygen Polityka prywatności | Mapa strony
Strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję pliki cookies