Sprawdź co ciekawego dzieje się w świecie SEO. Polub Antygen.pl na Facebooku i bądź na bieżąco z nowościami SEO.

Czym jest Cross Device, jak zacząć go używać oraz jakie korzyści może przynieść dla Twojego biznesu

Liczba urządzeń podłączonych do internetu rośnie każdego dnia. Statystycznie na jednego użytkownika przypadają trzy urządzenia. Łączymy się z siecią w różnych miejscach i wykorzystujemy różne narzędzia.

Przypuśćmy, że Jan Kowalski, rano przy śniadaniu, przeglądał z tabletu menu obiadowe lokalnych restauracji. Następnie, jadąc tramwajem do pracy, z telefonu komórkowego poszukiwał ofert samochodów na sprzedaż. Wieczorem zasiadł wygodnie na kanapie i przeglądał dostępne promocje w biurach podróży, korzystając z laptopa.

Kiedy odwiedzamy dowolny serwis internetowy, wysyłane są przez niego niewielkie informacje, nazwane ciasteczkami (Pliki cookies, z ang. cookie – ciastko) i zapisywane na urządzeniu, z którego korzystamy. W plikach tych znajdują się różne niezbędne informacje do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, a także służą do zapisywania naszych preferencji i personalizowania stron internetowych.

W tym przypadku, nasz Jan Kowalski użył trzech różnych urządzeń, czyli wygenerował trzy pliki cookies. Pozornie są to trzy różne osoby. Jednak w rzeczywistości jest to jedna i ta sama osoba.

Wyzwaniem dla właścicieli serwisów WWW, jest odnalezienie się w tym gąszczu urządzeń i dokładne poznanie swoich klientów, aby nie marnować budżetów na docieranie do nich z nieefektywnym i nietrafionym przekazem marketingowym. Z pomocą przychodzi Cross Device.

Cross Device – jak to działa?

Cross Device jest technologią działającą na zasadzie Exact Match, czyli dokładnego dopasowania. Technologia ta pozwala na połączenie informacji o użytkowniku z różnych źródeł w jedną całość.  Wszystko dzięki specjalnemu numerowi User-ID, przypisanemu nam przez Google.

Google mierzy ruch z różnych urządzeń, milionów internautów, którzy zalogowali się do ekosystemu Google (Gmail, YouTube czy Android), dzięki temu niezależnie od urządzenia jesteśmy ciągle tym samym użytkownikiem. Podobnie, działa to na Facebooku czy Twitterze, gdzie bez znaczenia jest czy logujemy się na konto z telefonu czy komputera, gdyż jesteśmy identyfikowani jako indywidualny użytkownik, a nie urządzenie.

Co jeśli nasz potencjalny klient nie ma konta w żadnej z platform oferowanych przez Google? Deweloperzy najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie, stworzyli algorytm, który ma za zadanie ekstrapolować, czyli przewidywać jak będą zachowywać się użytkownicy, na podstawie posiadanych już danych. Google gromadzi dane niezarejestrowanych użytkowników takie jak: adres IP, używane urządzenia, dane z wyszukiwarki Chrome czy aplikacji mobilnych i tworzy ich unikalny profil.

W przypadku Jana Kowalskiego, dzięki Cross Device wiemy, że jest on jedną osobą, którama ochotę wybrać się na obiad do restauracji, planuje zakup samochodu oraz niedługo wybiera się na wakacje. Z kompleksowym zestawem danych na temat naszych klientów, możemy tworzyć oferty dokładnie trafiające w ich upodobania i zwiększać naszą sprzedaż!

Jak zacząć korzystać z Cross Device?

Rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw technologii Cross Device jest bardzo proste. Wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami:

  1. Logujemy się do naszego konta Google Analytics. Następnie przechodzimy do panelu administracyjnego i w kolumnie Tracking Info wybieramy pozycję User-ID.
  2. Przeczytaj „User-ID Policy”, przesuń suwak na YES i przejdź do następnego kroku.
  3. Google Analytics wygeneruje kod, który należy zaimplementować w kodzie Twojej strony internetowej. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zleć zadanie programiście.
  4. W następnym kroku warto włączyć ujednolicanie sesji. Jest to funkcja, która umożliwi nam gromadzenie danych o użytkowniku zanim zalogował się na konto Google – pod warunkiem, że wszystko odbywało się podczas jednej sesji. Na przykład: Niezalogowany użytkownik przegląda strony o wędkarstwie, następnie przeszedł na stronę o podróżach. Jednak w pewnym momencie postanawia zalogować się na swoje konto w Google. Przy włączonym ujednolicaniu sesji, dane ta trafią do Google Analytics. Dzięki temu, przykładowo biuro podróży będzie mogło stargetować na takiego użytkownika ofertę wyjazdu na najlepsze łowiska ryb w Norwegii.
  5. W następnym kroku należy skonfigurować widok raportowania User-ID, gdyż Analytics domyślnie nie posiada funkcji raportowania Cross Device. W tym celu klikamy Utwórz -> wpisujemy dowolna nazwę widoku (tak, aby najłatwiej zapamiętać) -> wybieramy strefę czasową raportowania -> ponownie Utwórz.
  6. Od tego momentu nasze konto Google Analytics będzie raportować dane pochodzące z różnych urządzeń.

Dzięki implementacji User-ID  zyskamy dostęp do takich informacji jak m.in. :

– liczba użytkowników zalogowanych i nie zalogowanych odwiedzających nasza stronę
– jak zachowują się użytkownicy pod względem generowania przychodu w zależności od używanego  urządzenia
– z jakich urządzeń i w jakiej kolejności użytkownicy korzystają odwiedzając naszą stronę
– Częstotliwość wizyt z różnych urządzeń

Raportowanie Cross Device nie zajmuje wiele czasu, a może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. W erze informacji, dane pochodzące z różnych urządzeń mogą okazać się ogromną przewagą konkurencyjną i zostawić Twoich konkurentów daleko w tyle.

Co Cross Device może zrobić dla Twojego biznesu?

Wraz ze wzrostem liczby urządzeń podłączonych do internetu popularne stało się zjawisko Multi Channel Marketingu. W tym rodzaju marketingu potrzeby klientów są identyfikowane, pobudzane i zaspokajane poprzez różne kanały komunikacji.

Czyż nie byłoby miło Janowi, gdyby podczas przeglądania internetu z telefonu w drodze do pracy, wyświetliła mu się reklama ze zniżką na obiad w restauracji, której ofertę przeglądał wcześniej na innym urządzeniu? Z pewnością restauracja zostałaby lepiej zapamiętana przez Kowalskiego, a właściciel lokalu miałby szansę na wzrost sprzedaży, zyskanie stałego klienta czy zwrot z inwestycji w działania marketingowe.

Jak tego dokonać? Wykorzystaj dane zebrane dzięki User-ID do stworzenia list remarketingowych. Remarketing to kampanie reklamowe, mające na celu trafienie z przekazem marketingowym do klientów, którzy wcześniej już odwiedzili nasz serwis internetowy. Technologia Cross Device pozwala Ci na dotarcie do klientów z ofertą dostosowaną do ich preferencji niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.

Zebranie danych o zachowaniach obecnych, jak i przyszłych klientów pozwoli Ci lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz sprawi, że spojrzysz na swój biznes w szerszym kontekście. Wielu klientów rozpoczyna poszukiwanie produktu na jednej urządzeniu, a dokonuje zakupu na innym. Pamiętaj o dostosowaniu Twojej witryny do wymagań różnych urządzeń. W czasach Multi Channel Marketingu, strona dostosowana do telefonów czy tabletów – jest koniecznością.

Poza personalizowaniem reklam, Cross Device pozwala również na dostosowywanie zawartości stron internetowych do upodobań użytkownika. Branżą, która w największym stopniu korzysta z tej technologii jest E-Commerce. Wchodząc na stronę sklepu internetowego, użytkownikowi mogą się wyświetlać produkty komplementarne lub, którymi może być zainteresowany, biorąc pod uwagę produkty, które przeglądał lub kupił na innym urządzeniu. Jan Kowalski, używając laptopa, dokonał zakupu aparatu fotograficznego w sklepie internetowym. Wchodzą na tą samą witrynę, kilka dni później (tym razem z telefonu komórkowego), na stronie głównej widzi oferty pokrowców, dodatkowych akumulatorów czy obiektywów, pasujących do modelu aparatu, który zakupił.

Jedna z podstawowych zasad marketingu brzmi: „Wyróżnij się, albo zgiń!”. Zacznij korzystać z Cross Device, zanim zrobią to Twoi konkurenci. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z Nami. Pomożemy Ci, trafić do klientów w odpowiednim miejscu i czasie!

pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron

Kompleksowa i skuteczna promocja serwisów internetowych

Więcej

audyty seo

Audyty SEO

Analiza optymalizacji i efektywności serwisu oraz zwiększenie jego funkcjonalności

Więcej

linki sponsorowane

Linki sponsorowane

Optymalizacja kampanii poprzez skuteczne dotarcie do nowych użytkowników

Więcej

strony internetowe

Tworzenie stron

Projektowanie oraz wdrażanie funkcjonalnych i efektywnych serwisów internetowych

Więcej

Klienci:

next
prev

Wysyłając formularz potwierdzasz, że akceptujesz politykę prywatności i nie wnosisz zastrzeżeń.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Antygen Katarzyna Strzelczyk czytaj dalej

Wyślij

Kontakt

Antygen
tel. mob. 603 053 292
tel. 61 624 34 07
e-mail: biuro@antygen.pl
Biuro:
ul. Ratajczaka 26/3
61-815 Poznań
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2007-2018 Antygen Polityka Prywatności     Mapa strony