Antygen.pl
  • Oferta
    • Pozycjonowanie stron internetowych
    • Pozycjonowanie
      stron internetowych
    • Google Ads reklamy Google
    • Google Ads
      reklamy Google
    • Audyty SEO
    • Konsultacje SEO
    • Szkolenia SEO
    • Tworzenie stron internetowych
    • Tworzenie
      stron internetowych
  • O nas
  • Klienci
  • Referencje
  • Kariera
  • Artykuły
  • Kontakt
Wycena w 15 minut

Cross device - jak zacząć go używać?

Liczba urządzeń podłączonych do internetu rośnie każdego dnia. Statystycznie na jednego użytkownika przypadają trzy urządzenia. Łączą się oni z siecią w różnych miejscach, o różnych porach dnia i wykorzystują w tym celu różne narzędzia.

Przypuśćmy, że Jan Kowalski rano przy śniadaniu przeglądał z tabletu menu lokalnych restauracji szukając miejsca na lunch biznesowy. Następnie, jadąc tramwajem do pracy, z telefonu komórkowego poszukiwał ofert samochodów na sprzedaż. Wieczorem zasiadł wygodnie na kanapie i przeglądał dostępne promocje w biurach podróży, korzystając z laptopa.


Kiedy odwiedzasz dowolny serwis internetowy, wysyłane są przez niego niewielkie informacje, nazwane ciasteczkami (pliki cookies, z ang. cookie – ciastko). Są one zapisywane na urządzeniu, z którego korzystasz. W plikach tych znajdują się różne niezbędne informacje, które służą do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych, a także zapisują preferencji i personalizują wybór stron internetowych.


W tym przypadku Jan Kowalski użył trzech różnych urządzeń, czyli wygenerował trzy pliki cookies. Pozornie są to trzy różne osoby, jednak w rzeczywistości jest to jedna i ta sama osoba.


Wyzwaniem dla właścicieli serwisów WWW jest odnalezienie się w tym gąszczu urządzeń i dokładne poznanie swoich klientów w taki sposób, aby nie marnować budżetów na docieranie do nich z nieefektywnym i nietrafionym przekazem marketingowym. Z pomocą przychodzi Cross Device.

Cross Device – jak to działa?

Cross Device jest technologią działającą na zasadzie Exact Match, czyli dokładnego dopasowania. Technologia ta pozwala na połączenie informacji o użytkowniku z różnych źródeł w jedną całość. Wszystko dzięki specjalnemu numerowi User-ID, przypisanemu każdemu przez Google.

Google mierzy ruch milionów internautów, którzy zalogowali się do ekosystemu Google (Gmail, YouTube czy Android) z różnych urządzeń. Dzięki temu, niezależnie od urządzenia, jesteś ciągle tym samym użytkownikiem. Podobnie działa to na Facebooku czy Twitterze, gdzie bez znaczenia jest fakt, z jakiego urządzenia się logujesz, gdyż Google identyfikuje Cię jako indywidualnego użytkownika.


Co, jeśli nasz potencjalny klient nie ma konta w żadnej z platform oferowanych przez Google? Deweloperzy najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie stworzyli algorytm, który ma za zadanie przewidywać, jak będą zachowywać się użytkownicy. Odbywa się to na podstawie posiadanych już danych. Google gromadzi dane niezarejestrowanych użytkowników, takie jak: adres IP, używane urządzenia, dane z wyszukiwarki Chrome czy aplikacji mobilnych – dzięki temu tworzy ich unikatowy profil.


Dzięki Cross Device jest jasne, że Jan Kowalski jest jedną osobą, która chodzi do restauracji, planuje zakup samochodu oraz niedługo wyjeżdża na wakacje. Z kompleksowym zestawem danych na temat potencjalnych klientów, specjaliści Google i Facebook Ads mogą tworzyć kampanie dokładnie trafiające w ich upodobania i tym samym zwiększać skuteczność działań.

Jak zacząć korzystać z Cross Device?

Rozpoczęcie korzystania z dobrodziejstw technologii Cross Device jest bardzo proste. Wystarczy postępować zgodnie ze wskazówkami:

  1. Zaloguj się do konta Google Analytics. Następnie przejdź do panelu administracyjnego i w kolumnie Tracking Info, wybierz pozycję User-ID.
  2. Przeczytaj „User-ID Policy”, przesuń suwak na YES i przejdź do następnego kroku.
  3. Google Analytics wygeneruje kod, który należy zaimplementować w kodzie Twojej strony internetowej. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, zleć zadanie programiście.
  4. W następnym kroku warto włączyć ujednolicanie sesji. Jest to funkcja, która umożliwi Ci gromadzenie danych o użytkowniku, zanim zalogował się on na konto Google – pod warunkiem, że wszystko odbywało się podczas jednej sesji. Na przykład: niezalogowany użytkownik przegląda strony o wędkarstwie, następnie przechodzi na stronę o podróżach. Jednak w pewnym momencie postanawia zalogować się na swoje konto w Google. Przy włączonym ujednolicaniu sesji, dane trafią do Google Analytics. Dzięki temu biuro podróży będzie mogło kierować do takiego użytkownika ofertę wyjazdu na najlepsze łowiska ryb w Norwegii.
  5. W następnym kroku należy skonfigurować widok raportowania User-ID, gdyż Analytics domyślnie nie posiada funkcji raportowania Cross Device. W tym celu kliknij Utwórz → wpisz dowolną nazwę widoku (tak, aby najłatwiej ją zapamiętać) → wybierz strefę czasową raportowania → ponownie utwórz.
  6. Od tego momentu Twoje konto Google Analytics będzie raportować dane pochodzące z różnych urządzeń.

Dzięki implementacji User-ID, zyskasz dostęp do takich informacji, jak, między innymi:

  • liczba użytkowników zalogowanych i niezalogowanych odwiedzających Twoją stronę,
  • jak zachowują się użytkownicy pod względem generowania przychodu w zależności od używanego urządzenia,
  • z jakich urządzeń i w jakiej kolejności użytkownicy korzystają odwiedzając Twoją stronę,
  • częstotliwość wizyt z różnych urządzeń.

Raportowanie Cross Device nie zajmuje wiele czasu, a może przynieść wiele korzyści dla Twojego biznesu. W erze informacji, dane pochodzące z różnych urządzeń mogą okazać się ogromną przewagą konkurencyjną i zostawić Twoich konkurentów daleko w tyle.

Co Cross Device może zrobić dla Twojego biznesu?

Wraz ze wzrostem liczby urządzeń podłączonych do internetu, popularne stało się zjawisko Multi Channel Marketingu. W tym rodzaju marketingu potrzeby klientów są identyfikowane, pobudzane i zaspokajane poprzez różne kanały komunikacji.


Czyż nie byłoby miło Janowi, gdyby podczas przeglądania internetu z telefonu w drodze do pracy, wyświetliła mu się reklama ze zniżką na obiad w restauracji, której ofertę przeglądał wcześniej na innym urządzeniu? Z pewnością restauracja zostałaby lepiej zapamiętana przez Kowalskiego, a właściciel lokalu miałby szansę na wzrost sprzedaży, zyskanie stałego klienta lub zwrot z inwestycji w działania marketingowe.

Jak tego dokonać?

Wykorzystaj dane zebrane dzięki User-ID do stworzenia list remarketingowych. Remarketing to kampanie reklamowe, mające na celu trafienie z przekazem marketingowym do klientów, którzy wcześniej już odwiedzili Twój serwis internetowy. Technologia Cross Device pozwala Ci na dotarcie do klientów z ofertą dostosowaną do ich preferencji niezależnie od urządzenia, z którego korzystają.


Zebranie danych o zachowaniach obecnych, jak i przyszłych klientów, pozwoli Ci lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz sprawi, że spojrzysz na swój biznes w szerszym kontekście. Wielu klientów rozpoczyna poszukiwanie produktu na jednym urządzeniu, a dokonuje zakupu na innym. Pamiętaj o dostosowaniu Twojej witryny do wymagań różnych urządzeń. W czasach Multi Channel Marketingu, strona dostosowana do telefonów czy tabletów jest koniecznością.


Poza spersonalizowaniem reklam, Cross Device pozwala również na dostosowywanie zawartości stron internetowych do upodobań użytkownika. Branżą, która w największym stopniu korzysta z tej technologii, jest e-commerce. Wchodząc na stronę sklepu internetowego, użytkownikowi mogą wyświetlić się produkty komplementarne lub którymi może być zainteresowany, biorąc pod uwagę produkty, które przeglądał lub kupił na innym urządzeniu. Jan Kowalski, używając laptopa, dokonał zakupu aparatu fotograficznego w sklepie internetowym. Wchodząc na tą samą witrynę kilka dni później (tym razem z telefonu komórkowego), na stronie głównej widzi oferty pokrowców, dodatkowych akumulatorów czy obiektywów, pasujących do modelu aparatu, który zakupił.


Jedna z podstawowych zasad marketingu brzmi: „Wyróżnij się albo zgiń!”. Zacznij korzystać z Cross Device, zanim zrobią to Twoi konkurenci. Jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z Nami. Pomożemy Ci trafić do klientów w odpowiednim miejscu i czasie!

  • Udostępnij
Pozycjonowanie stron internetowych Antygen.pl
Skontaktuj się z nami
Biuro:
ul. Ratajczaka 26/3
61-815 Poznań
biuro@antygen.pl
603 053 292
61 624 34 07

Pozycjonowanie lokalne

  • Poznań
  • Warszawa
  • Wrocław
  • Kraków
  • Łódź
  • Gdańsk
  • Szczecin
  • Bydgoszcz
  • Lublin
  • Białystok
  • Katowice
  • Gdynia
  • Kielce
  • Rzeszów
  • Częstochowa
  • Toruń
  • Radom
  • Sosnowiec
  • Gliwice
  • Zielona Góra
  • Rybnik
  • Ruda Śląska
  • Zabrze
  • Olsztyn
  • Bielsko-Biała
  • Bytom
  • Opole
  • Tychy
  • Gorzów Wlkp
  • Płock
  • Dąbrowa Górnicza
  • Elbląg
  • Wałbrzych
  • Włocławek
  • Tarnów
  • Chorzów
  • Kalisz
  • Koszalin
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2007- Antygen Polityka prywatności | Mapa strony
Strona korzysta z plików cookies aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję pliki cookies